Зведення штучних споруд (мостів, шляхопровід тунелів) неминуче призводить до зміни рівноваги, що складалася, в природних умовах, на протязі певних часів. Але в той же час і природні умови і процеси, що протікають в товщі земної кори| роблять істотний вплив на штучні споруди, ускладнюють їх експлуатацію. Тому питання про охорону і раціональне використання природного середовища є питанням надійності працездатності інженерної споруди. Порушення природних умов при будівництві мостового переходу виражається в зміні рельєфу гідрології території і пристрою насипів і виїмок.
Земляні насипи і греблі можуть грати роль дамб, змінюючи поверхневий і підземний стік вод. Зміна глибини і ширини русла річки, осушення боліт, пристрій дренажних споруд також надають вплив на поверхневий і підземний стік вод.
У Загальноєвропейській Концепції охорона довкілля є одним з основних напрямів діяльності у транспортному будівництві. Серед завдань даного виду діяльності можна виділити завдання по розробці заходів, направлених на підвищення екологічної безпеки промислового господарства, організації роботи по її виконанню.
У підпрограмі передбачається реалізація ряду найбільших проектів, пов’язаних з вирішенням завдань по забезпеченню екологічної безпеки господарства.