Целюлозно-паперове виробництво – це капіталоємна галузь, яка виробляє багато видів товарів. Основна задача виробників паперу – забезпечити безперебійну роботу машин. Сучасні картоноробні машини (КРМ) зазвичай спеціалізуються на виробництві певного виду продукції, вимоги до якості якої визначають конструктивні особливості машини.
Основні вимоги до компонування пресової частини:
- максимальне видалення вологи;
- безобривний підвід паперового полотна в пресовій частині;
- максимальне підтримання якості продукції в тому числі і симетричності сторін паперу, що виробляється.
Можливі методи інтенсифікації процесу пресування:
- підвищення пресового імпульсу i за рахунок застосування в пресових частинах башмачних пресів, валів великого діаметру, більш м’якого облицювання валів;
- пресування між двома сукнами;
- підігрів паперового полотна (зменшується в’язкість води);
- кондиціювання пресових сукон (підтримання їх чистого стану);
- поєднання процесів пресування і сушки.
Очевидно, що одним із способів зниження ризику є застосування перевірених технологічних рішень таких, як прес з розширеною зоною пресування, модернізація приводу КРМ.
Розширена зона пресування досягається за рахунок використання великого діаметра (1300 мм) валів з пружним облицюванням і з використанням верхнього та нижнього сукна. Такий прес встановлюють на місце 3-го і 4-го пресів. Прес з розширеною зоною пресування дозволяє, в залежності від вхідних умов, збільшити сухість полотна на (6 – 8) % і, таким чином, підвищити продуктивність і знизити витрати пари в сушильній частині.
Привід постійного струму повністю замінюється на частотно-регулюючий електропривід змінного струму. Модернізація електроприводу дозволяє збільшити робочу швидкість картоноробної машини до 300 м/хв.
Наприклад, під час модернізації КРМ на Донецької картонно-паперової фабриці справжнім проривом у виробництві став пуск в роботу нової пресової частини з розширеною зоною пресування і лінійним тиском в захваті до 170 кН/м, що дозволило підняти сухість після пресової частини на рекордну величину (53%) при продуктивності машини 90 т/добу.